حجتالاسلام جواد نیکبین، نماینده مردم کاشمر، خلیلآباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در نشست خیرین مدرسهساز که با حضور معاون وزیر آموزشوپرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در محل خانه معلم شهرستان کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: سفر معاون وزیر آموزش پرورش به منطقه ترشیز به مرکزیت شهید مدرس کاشمر است و بازدیدهایی نیز از چند پروژه نیمهتمام، در حال تکمیل و در حال افتتاح به نمایندگی منطقه ترشیز انجام شد.
وی با بیان اینکه تفاهمنامهای در حاشیه این سفر به منطقه ترشیز امضاء شد که برکات خوبی در حوزه آموزشوپرورش این منطقه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در آموزشوپرورش هر شهرستان، یک پروژه تخریب و بازسازی تأمین اعتبار و برابر معرفی مدیران تکمیل خواهد شد و این منوط به این است که ۳۰ درصد از این پروژهها توسط خیرین تکمیل شده باشد.
نماینده مردم ترشیز با تأکید بر اینکه یک پروژه نیمهتمام تأمین اعتبار و تکمیل خواهد شد و امکانات گرمایشی مطبوع مدارس فاقد گرمایش تأمین اعتبار میشود، تصریح کرد: تجهیز مدارس با اولویت هنرستانهای فنی و حرفهای منطقه ترشیز نیز در دستور کار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه دولتها بدون خیرین هیچ هستند و اگر دولت کاری میکند با قوت و قدرت خیرین انجام میدهد، اذعان کرد: اتحاد بین مردم، مسئولان، خیرین، دولت و دولتمردان میتواند کارهای بزرگی را در منطقه رقم بزند.
مشارکت ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیونتومانی خیرین کاشمری در رزمایش کمک مؤمنانه
مسلم ساقی، فرماندار کاشمر در این نشست عنوان کرد: هر چهقدر در حوزه آموزشوپرورش سرمایهگذاری کنیم در آینده نزدیک ثمرات و برکات آن به مردم منطقه خواهد رسید.
وی همچنین در ادامه با بیان اینکه خیرین در حوزه مختلف آموزشوپرورش، سلامت و کتابخانهها و… حضور دارند، تشریح کرد: تنها در حوزه کرونا بیش از ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه کمکهای مؤمنانه به مردم مستضعف و کمبرخوردار توسط مردم و خیرین کمک شد
فرماندار کاشمر بیان کرد: خیرین و سرمایهگذاران بهجاهایی وارد میشوند که اعتماد وجود داشته باشد، اگر بستر اعتماد عمومی فراهم باشد و اگر این بستر حاصل نشود هیچ موقع بخش خصوصی و خیرین ورود پیدا نمیکنند
وی با اشاره به اینکه مناطق کمبرخوردار نگاه ویژهای میطلبد، تأکید کرد: مدارس غیرانتفاعی معمولاً از مکانهای استیجاری استفاده میکنند و قطعاً استانداردهای موردنیاز سازمان نوسازی و تجهیز مدارس را ندارند و باید چارچوبهایی مشخص شود که این افراد بدون دغدغه کمککار آموزشوپرورش باشند.
انتهای پیام/
ارسال نظر