سرفاصله های قطار شهری اصفهان باید به ۲.۵ دقیقه برسد/ انحراف ۱۶ متری مترو به دلیل حفاری اشتباه

شناسهٔ خبر: 78471 -
چاپ خبر چاپ خبر


مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه سرفاصله های ما باید به ۲.۵ دقیقه برسد، گفت: برای رسیدن به این سرفاصله مسیر زیادی را در پیش داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ جواد شعرباف امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به ۱۷ ساله شدن پروژه قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر بخش مهمی از عقب اقتادگی ها جبران شده است و خوش حالیم که خط یک امسال به پایان می رسد.

جای نگرانی برای دوستداران میراث فرهنگی در خط یک مترو وجود ندارد

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه جای نگرانی برای دوستداران میراث فرهنگی در خط یک مترو وجود ندارد، تصریح کرد: این خط برای آثار باستانی موجود در این خط خطر آفرین نخواهدبود

وی با بیان اینکه پایش ارتعاشات به صورت یک برنامه منظم تبدیل شده است، عنوان کرد: عر قطاری که از کنار سازه های تاریخی عبور می کند، میزان ارتعاشات را نشان می دهد که آیا خسارت بار خواهد بود یا خیر.

تغییر مسیر خط دو مترو اصفهان به دلیل حفظ میدان نقش جهان

شعرباف با بیان اینکه اصفهان یک نگین است که همه موظف به حفظ آن هستیم، تصریح کرد: خط دو مترو اصفهان یک مسیر بسیار مهندسی و یک پشتوانه مطالعات عمیق از شرکت های بین المللی داشت که با توجه به اعتراضات به مسیر این خط و عبور از میدان نقش جهان با مشکلاتی مواجه شد.

مشاور عالی شهردار اصفهان ادامه داد: پس از این جلسات متعدد با سازمان میراث فرهنگی، قرار بر این شد که اگر سازمان یونسکو این عبور را تایید کرد، این اتفاق صورت گیرد که اجازه عبور داده شد.

وی ادامه داد: اما به دلیل وجود برخی نگرانی هایی که سازمان های مردم نهاد داشتند، خط از میدان امام خارج شد و مسیر خط تغییر کرد و خط جدید در حال پیگیری است.

حفاری خط دو مترو از زیر زمین پیگیری می شود

شعرباف با اشاره به اضافه شدن مسیر این خط به دلیل تغییر این مسیر، عنوان کرد: خط دو در حال حاضر در حال پیگیری است و روش اجرا در خط دو با توجه به کم بودن عرض خیابان تمام عملیات با صرف هزینه های سنگین و ایمنی بالا از زیر زمین پیگیری می شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه خط یک در طول کل ایستگاه ها به شهروندان عزیز خدمات ارائه می کند، تصریح کرد: به هر حال در دنیا برخی از ایستگاه های مترو به خصوص در مسکو، نماد خاصی دارند کار نماد خاصی است یا اقدام ویژه ای در آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خط یک مترو اصفهان در قسمت تاریخی اصفهان قرار گرفته است و یکی از دلایلی که از ابتدا این خط از محور چهارباغ عبور داده شد این بود که این محور پیاده شود.

شعرباف با اشاره به کلیدی بودن مسئله حمل و نقل در کلان شهرها، خاطرنشان کرد: در تمام محورها در تمام دنیا در مجاورت آثار تاریخی مترو درحال کار است و این تعامل بین میراث فرهنگی و مترو برقرار شده است.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه هم علم مترو و هم علم حفظ میراث فرهنگی متعلق به خارج از کشور است، عنوان کرد: می توان بین این دو علم رابطه برقرار کرد.

هزینه ایجاد هر ایستگاه مترو بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه طراحی ایستگاه های مترو بسیار پرهزینه است، عنوان کرد: ایستگاه های انقلاب و امام حسین(ع) بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه هر کیلومتر مترو بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: ما بهترین ایستگاه های مترو در سطح کشور را داریم که نمونه آن کار در ایستگاه دانشگاه اصفهان است که توسط آثار خطاطی اصفهان کار شده است.

تمام ایستگاه های مترو اصفهان زیباسازی نمی شوند

شعرباف با بیان اینکه منابع ما در زمینه زیباسازی متروها بسیار زیاد نیست، خاطرنشان کرد: این زیباسازی ها در همه ایستگاه ها صورت نمی گیرد، ما مترو می سازیم که یک وسیله حمل و نقلی است.

سرفاصله های قطار شهری اصفهان باید به ۲٫۵ دقیقه برسد

وی با بیان اینکه سرفاصله های ما باید به ۲٫۵ دقیقه برسد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این سرفاصله مسیر زیادی را در پیش داریم.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه در خط دو تنها ایستگاه امام علی(ع) به صورت ویژه زیباسازی می شود، اظهار کرد: اصفهان این منزلت را دارد که همه ایستگاه های آن خاص باشد.

وی در رابطه با مسئله دست فروش ها، خاطرنشان کرد: مدیریت بحث دست فروش ها با شرکت بهره بردار از مترو است که تمام تلاش این است که این اتفاق در قطار شهری اصفهان نیافتد.

شعرباف با بیان اینکه تونل های مترو در عمق های بالا ۱۸ متر است، اظهار کرد: تمام ایستگاه های ما واحد پدافند غیرعامل دارد و در صورت وقوع اتفاقات غیر مترقبه یک سری پیش بینی هایی صورت گرفته، اما هنوز کامل نیست.

ایستگاه های مترو امکانات لازم در هنگام بمباران احتمالی را ندارند

مشاور عالی شهردار اصفهان ادامه داد: برای استفاده در اتفاقات یر مترقبه مانند جنگ از قطار شهری، نیاز به تمهیدات ویژه از جمله بیمارستان، دپو غذا و خروجی های ویژه داریم که این تمهیدات دیده نشده است.

وی با بیان اینکه انحراف تی وی ام شرقی در مترو اصفهان حقیقت دارد، عنوان کرد: این انحراف بسیار کم و در حد ۱۶ متر بوده است که به دلیل تغییرات در تکنسین ها بوده است.

شعرباف با بیان اینکه این انحراف خسارت هایی داشته است، عنوان کرد: این انحراف موجب حذف یکی از ایستگاه های ما در ابتدای ۳۳ پل شده است.

مشاور عالی شهردار اصفهان ادامه داد: گزارشی از خسارت به ۳۳ پل در این انحراف اعلام نشده است.

انتهای پیام/



ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.