رئیس دادگستری خلیل‌آباد خبر داد؛

افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در خلیل آباد / کاغذ از سیستم مکاتبات دادگستری حذف شد

شناسهٔ خبر: 75608 -
چاپ خبر چاپ خبر
رئیس دادگستری خلیل آباد از افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی همزمان با دهه مبارک فجر در خلیل آباد خبر داد و گفت: با راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی کاغذ از مکاتبات اداری حذف می شود.

به گزارش یار خراسانی، مجتبی همتی ظهر امروز در حاشیه راه اندازی نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان خلیل آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دسترسی آسان‌تر مردم در فضای مناسب به خدمات الکترونیک قضایی، ثبت دادخواست‌های حقوقی تجدیدنظرخواهی، تجدیدنظرخواهی کیفری و ثبت نام ثنا اهم کارهایی که دفتر خدمات قضایی الکترونیک انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه قبل از راه اندازی این دفتر، ثبت دادخواست ها و مراجعه ارباب رجوع به دادگستری به روش سنتی انجام می شد، خاطرنشان کرد: در گذشته هر شخصی که قرار بود شکوائیه یا دادخواستی را در دادگستری مطرح کند باید به صورت فیزیکی مراجعه می کرد.

رئیس دادگستری خلیل آباد همچنین ادامه داد: با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه ارباب رجوع به دادگستری به شدت کاهش پیدا می کند و در ابتدای امر هیچ ارباب رجوعی در دادگستری حضور پیدا نمی کنند و باید دادخواست طرح خود را در دفاتر الکترونیک قضایی مراجعه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه اسناد و مدارک و دادخواست به این دفاتر تحویل داده می شود و بعد از اسکن به صورت فایل الکترونیک به دادگستری ها ارسال می شود، تصریح کرد: معاون ارجاع دادگستری بر اساس ترتیب وصول دادخواست ها، آن‌ها را نیز به شعب مختلف ارجاع می دهد.

همتی با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی و حفظ مسائل محرمانه اشخاص از دیگر اهداف راه اندازی این دفاتر است، اذعان کرد: یکسری مسائل محرمانه ای که نیاز است افراد در مراجعه به دادگستری رعایت کنند این دفاتر الکترونیک قضایی زمینه رعایت این مهم را فراهم می کنند و اطلاعات افراد به صورت محرمانه ثبت و به دادگستری ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت ثنا نیز از دیگر مواردی است که در دفاتر الکترونیک قضایی پیگیری می شود، عنوان کرد: اطلاعات اشخاص در این سامانه ثبت می شود و بعد از ثبت این اطلاعات در هر کجا از کشور که دادخواست و شکوائیه ای له یا علیه اشخاص مطرح شود به صورت پیامک مطلع می شوند و پرونده قضایی را از داخل منزل پیگیری می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با راه اندازی این دفاتر بار مهمی از روی پرسنل دادگستری برداشته می شود، تشریح کرد: صرفه جویی در هزینه ها، رفت و آمد افراد و استفاده از سیستم کاغذی نیز از دیگر مزایا و اهداف راه اندازی این دفاتر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دفاتر کاغذ به طور کلی از گردونه مکاتبات اداری حذف می شود و کلیه مکاتبات به صورت الکترونیک انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها



ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.